Tip 1 Dynamisch werken - Kies een langere looproute

22-06-2017

Op onze weblog en website willen we u informeren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van dynamisch werken, maar dat niet alleen! We willen u ook graag informeren en voorzien van tips en adviezen om uw werkhouding te verbeteren en op die manier snel winst te boeken.
Tip 1 voor deze week: Kies een langere looproute!

Kies een langere looproute

Om gezond en dynamisch te werken is het goed om te beginnen met enkele praktische zaken. Dynamisch werken moet een goede verhouding en balans zijn tussen zitten, staan en bewegen. Voldoende staan, lopen en fietsen op of naar het werk kan een gunstig en positief effect hebben op het voorkomen van bijvoorbeeld hart, vaat en suikerziekte. Kortom, voor mensen met een zittend beroep is het heel erg van belang om actiever te worden en met regelmaat van de bureaustoel af en achter het bureau vandaan te komen. 

Bereik de juiste balans tussen zitten en staan

Zoals hierboven gezegd is het van belang actiever worden. Dan is het tijd  om onze eerste tip in te gaan zetten. Kies een langere looproute. Langere looproutes kunt u bijvoorbeeld creëren door de prullenbak ver van uw bureau af te zetten, of het koffiezetapparaat in een uithoek van het kantoor te zetten. Ook zou je kunnen overwegen, om zelf koffie te halen, of niet de lift te gebruiken, maar juist de trap te pakken. Niet met de auto naar het werk, maar op de fiets. Als je creatief bent, zijn er diverse toepassingen mogelijk om op een relatief eenvoudige manier met dynamisch werken te beginnen.

De laatste innovaties bij WerkDynamisch.nl

 

Overweeg een Deskbike of Loopband

Nu we een aantal quick wins hebben besproken, willen we ook enkele dingen benoemen, waarmee u uw werkplek kunt verrijken en verbeteren. Een Deskbike als voorbeeld genomen is een ideale manier om actiever achter uw bureau te zijn.  De Deskbike combineert op een ideale manier het zitten, maar toch actief bezig zijn. Ook is werken in combinatie met een Deskbike ook zeer eenvoudig en goed mogelijk. Ook is de loopband het overwegen waard. Een loopband combineert het kantoorwerk met een actieve werkhouding. Bellen, emailen, typen, voor diverse werkzaamheden is een loopband heel interessant.

Conclusie

Kortom, wissel veel af tijdens het werk. Ons advies is probeer een goede balans te vinden, normaliter zou dit moeten liggen tussen 15 minuten per uur staan, of lopen. Ook moet er voor gewaakt worden dat het niet te extreem wordt, maximaal 4 uur per dag bewegen, want lang staan of lopen kan ook complicaties geven, zoals spataderen of aderverkalking. Wilt u graag advies op maat of bent u op zoek naar een goede balans tussen zitten en staan? Laat gerust uw reactie, of vraag achter in het onderstaande contactformulier., Onze deskundige adviseurs reageren altijd inhoudelijk binnen 24 uur op werkdagen!